جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
DDD

حوزه/ رهبران دینی مسلمان در ایرلند خبر از افزایش آمار جمعیت سفیدپوست ایرلندی دادند که به آیین اسلام گرویدند؛ کارشناسان دلایل متعدی برای رویکرد این گروه که به مسلمانان سلتی معروف‌اند برشمردند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، کِن از پدر و مادری ایرلندی-سالوادری است و بیشتر عمرش را کاتولیکی تربیت شده و حتی قصد داشته کشیش شود. او در این باره می‌گوید: من مصاحبه‌هایی برای پیوستن به فرقۀ یسوعی داشتم و قرار بود برای مدتی در واتیکان تحصیل کنم و با افراد مختلفی از کاتولیک‌ها در سراسر جهان ملاقات کنم.

تناسب اسلام با معنویت (واقعی)

اما کن بعد از مدتی متوجه شد که برخی از جنبه‌های کلیسا برایش خوشایند نیست. در همین زمان بود که فردی او را به آشنایی با اسلام دعوت کرد. او می‌گوید: اسلام برای من خیلی بیشتر با معنویتم سازگار بود و به نظرم خیلی معقول‌تر بود. اینجا بود که تصمیم گرفتم پیرو اسلام باشم.

کِن که اکنون در یک دبیرستان محلی تدریس می‌کند، می‌گوید با دین خود در ایرلند کاملاً راحت است. او همچنین اشاره می‌کند که یکی از جنبه‌های کمتر شناخته شده اسلام نزد مردم، اهمیت طبیعت در این دین است.

او می‌گوید: در اسلام چیزهایی هست مثل اینکه وقتی صدای بانگ خروس را می‌شنوی، دعا می‌کنی. چرا؟ چون وقتی خروس بانگ می‌زند، به این دلیل است که فرشته‌ای را دیده است.

دکتر عمرالقادری، یکی از رهبران دینی مسلمان ایرلند، با تأکید بر اینکه علاقه به اسلام به‌طور چشمگیری افزایش یافته است خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم به‌ویژه پس از کووید بود که شاهد افزایش قابل‌توجهی بین اسلام‌دوستان بودیم.

تأثیر مقاومت و ارادۀ فلسطینیان بر علاقۀ مردم به اسلام

وی با اشاره به تأثیر مقاومت و ارادۀ مردم غزه طی جنگ در علاقۀ مردم ایرلند به اسلام افزود: همچنین پس از 7 اکتبر سال گذشته تعداد زیادی از مردم به اسلام علاقه‌مند شدند و می‌خواهند دربارۀ این دین بیشتر بدانند؛ به‌خاطر اینکه فلسطینیان چنین ارادۀ قوی در این شرایط سخت دارند و این با بسیاری از مردم ایرلند همخوانی دارد؛ مبارزه برای آزادی و استقلال میهن.

عمر القادری در طول بیست‌ سال گذشته بیش از 500 نفر را راهنمایی کرده است که مسلمان شده‌اند از جمله سینید اوکانر خوانندۀ معروف و فقید ایرلندی.

نارضایتی از کلیسای کاتولیک

دکتر هازل اوبراین، جامعه‌شناس، بر این باور است که سرخوردگی از کلیسای کاتولیک یکی از عوامل مؤثر در افزایش گرایش به اسلام بوده است. او اشاره می‌کند که بسیاری از تازه‌مسلمانان از رسوایی‌های کلیسا مانند سوءاستفادۀ کشیش‌ها و نحوۀ رسیدگی و برخورد با این رسوایی‌ها ناامید شده بودند.

بحران‌های اجتماعی و زیست‌محیطی

دکتر اوبراین همچنین به بحران‌های اجتماعی و زیست‌محیطی به عنوان عوامل دیگری که مردم را به سمت پرسش‌های دینی سوق داده، اشاره می‌کند. او می‌گوید: «بحران‌هایی مانند تغییرات اقلیمی که بقای فیزیکی ما را تهدید می‌کند، ما را وادار می‌کند تا با مسائل معنوی و دینی بیشتر درگیر شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha